Dubai en aankomst Home of Hope - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Jelle Veenstra - WaarBenJij.nu Dubai en aankomst Home of Hope - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Jelle Veenstra - WaarBenJij.nu

Dubai en aankomst Home of Hope

Blijf op de hoogte en volg Jelle

21 September 2014 | Sri Lanka, Digana

Na lang wachten en vele voorbereidingen was het op dinsdag 2 september eindelijk zover. Vanaf Düsseldorf vloog ik samen met mijn mede stagiaires Ines, Iris en Lysanne naar Dubai om te genieten van een welverdiende vakantie. In Dubai hebben we naast geluierd ook veel gezien. Eigenlijk is alles daar overdreven groot, luxe en vooral super schoon.
Ons hotel bevond zich op 200 meter afstand van de Mall of the Emirates, dit is het op een na grootste overdekte winkelcentrum van de wereld. Het grootste winkelcentrum staat (hoe kan het ook anders) ook in Dubai.
Omdat het overdag met 40/45 graden te heet was om iets te doen speelt het leven zich voornamelijk 's avonds af. Overdag lagen wij meestal aan het zwembad of gingen we de mall in. In dit winkelcentrum is een skihal gevestigd en er lopen zelfs pinguins rond.
Ook zijn wij een dagje naar Abu Dhabi geweest, hier hebben we de grootste moskee van de Emiraten bezocht.
Na 7 dagen Dubai vlogen wij richting Sri Lanka, na een korte vlucht van 4 uur kwamen wij aan in Colombo. Tijdens de vlucht sprak Ines met een Sri Lankaanse man die ons de tip gaf om naar Galle te gaan, dit ligt in het zuiden. Aangezien wij nog slaapplek hadden geregeld voor die avond besloten wij richting het zuiden te trekken. Na een rit met de taxi, bus en tuktuk kwamen wij 's avonds laat aan in Galle. Via de Lonely Planet kwamen we terecht bij guesthouse 'weltevreden'. Deze oude Sri Lankaanse man heeft een Nederlandse vriend die deze typisch Hollandse naam heeft bedacht.
Galle is erg toeristisch, wij sliepen in een oude vesting die vroeger door de Nederlanders is gebruikt in de tijd van de VOC. Ondanks dat deze vesting al honderden jaren oud is hebben de muren er wel voor gezorgd dat de tsunami daar geen schade kon aanrichten. Na 4 dagen surfen, culturele dingen bekijken en op het strand liggen zijn wij met de trein vertrokken naar het binnenland. Het eerste deel van deze 6 uur durende reis ging langs de kust. Zo'n mooie treinreis heb ik nog nooit meegemaakt!
Uiteindelijk kwamen wij aan in Kandy, deze stad ligt in het midden van Sri Lanka. Hier werden wij opgehaald door de taxichauffeur van het stage adres. De zondag bestond vooral uit het uitpakken van de koffers en het inrichten van de kamers.
Op maandag hebben wij de container met nieuwe rolstoelen, protheses, rollators etc. uit Nederland uitgepakt. De volgende dag begon ik samen met Ines de andere stagiair van de HU in de fysio/oefentherapie ruimte. Omdat iedereen net terugkomt van 3 maanden vakantie was het nog relatief rustig. Wel heb ik aandoeningen gezien die ik in Nederland een stuk minder zal tegenkomen, totale vergroeiingen van enkels, kindjes met ernstige spasmen, verlammingen, cerebrale pareses. Ik hoop in de komende weken veel te leren over de behandeling van deze patiënten zodat ik deze zo goed mogelijk kan helpen! De mensen zijn zo dankbaar, dit geeft erg veel motivatie om door te gaan!

Kortom, ik heb erg veel zin om morgen weer te beginnen en nieuwe dingen te leren!

Groetjes vanuit het prachtige Sri Lanka!!

  • 22 September 2014 - 09:57

    Dorien Van Den Berg:

    Hoi Jelle, Wat een leuk startverhaal! Nog niet eens begonnen en nu al veel gezien. Leuk dat jullie een paar dagen in Dubai zijn geweest en daarna eerst naar Galle zijn gegaan. Ik zie uit naar nieuwe verhalen! Veel succes daar in Sri Lanka!! Met groet, Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Dit is mijn Blog waarmee ik jullie op de hoogte hou van mijn ervaringen en avonturen tijdens mijn afsluitende stage in Sri Lanka!

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 7072

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Januari 2015

Stage in Sri Lanka

22 Juli 2012 - 22 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: